Neuromarketing is a controversial practice that involves studying consumers’ brains in order to influence our decisions. It’s based on the idea that 90% of the decisions we make are taken at a subconscious level. If a brand can speak directly to our ‘gut instinct’, bypassing reason, they will sell more products.
But is playing with our subconscious to encourage us to buy more things marketing or manipulation? Where do we draw the line?
Subscribe to Spark for more amazing science, tech & engineering videos: https://goo.gl/LIrlur 🚀
Find us on:
Facebook: https://www.facebook.com/SparkDocs/
Instagram: https://www.instagram.com/spark_channel/
Content licensed from Java Films to Little Dot Studios.
Any queries, please contact us at: owned-enquiries@littledotstudios.com
#Spark #Neuromarketing #CashInvestigation
Köztudott, hogy nekem a Maconkai tározó a hazai pálya és sok kérdést kapok tőletek az…
A @SzelmalomRadio tematikus műsoraiból archivált podcast adás. Vendégünk volt Hódos Krisztián. 2012 óta él Hollandiában,…
Látványos képi világot és izgalmas történetvezetést ígér az idén a ősszel debütáló, S.E.R.E.G. című katonai…
Az amerikai énekesnő végstádiumú rákkal küzdött, így TikTok-on kért segítséget az emberektől. Utolsó kívánsága volt,…
ℹ️ Ebben a videóban ennek az animációs reality-nek a legviccesebb, legmegdöbbentőbb és összességében legdrámaibb pillanait…
Egy maszkos pszichopata gyilkos brutális módon megöl két diáklányt, a perugiai nyári egyetem hallgatóit. Egyetlen…