Sat. Apr 20th, 2024
IZLAND A VULKÁNOK A JÉG ÉS A VÍZ FÖLDJE (útifilm)

Körbe utazzuk a szigetországot az A1-es autóút mentén. Az első három napban Reykjavíkot és környékét (Arany Háromszög) látogatjuk. 4. nap elindulunk Reykjavíkból Laugarbakkiig jutunk (383 km). Közben megállunk Borgarnesben a Kirkjufellnél és Stykkishólmurban. 5. nap (465 km) útvonala Akureyri, a Godafoss, a Myvatn-tó a geotermikus területtel, melynek érdekessége, hogy itt forgatták a "Majmok bolygója" c. film egyes jeleneteit. A nap végére Kelet-Izlandi szállásunkra érünk. 6. nap (261 km) a Keleti fjordok mentén utazunk. Sétálunk Djupivogur festői szépségű halászfaluban, elmegyünk a Hvalnes világítótoronyhoz és ezen kívül is több érdekességet megtekintünk, míg Höfni szállásunkra érünk. 7. nap (365 km) talán az egyik legérdekesebb. Hajókázunk a Gleccserlagúnán, megtekintjük Izland legnagyobb vízesését a Skógafoss-t, majd Hellában éjszakázunk. 8. nap (200 km) az utolsó itt tartózkodásunk. Hova is mehetnénk, mint a Kék Lagúnába! Ide Eyrarbakki érintésével jutunk el, ahol kívülről láthatjuk a börtönt, ahol a büntetés letöltésének megkezdéséhez több hónapos a várakozási idő. A fürdőzés után a reptérre megyünk és haza repülünk.